האתר של אבנר שילה

השינוי שלי צעד חמישי: התנשלות

אני שמח ונרגש לקראת פתיחת סדנאות יום שלישי שיתמקדו בשינוי בדרך להבראה מסרטן.  

במהלך עבודתי כמנחה ומטפל-אישי הגיעו אלי מטופלים שיכולתי לראות בעיניהם, עוד לפני שפרשו לפני לי את סיפוריהם, את הייאוש העמוק והעדר התקווה. כשדברו, ראיתי לפני אנשים שמאמינים שאין מוצא למצוקתם. בתוך תהליך הטיפול, עלתה בבהירות הידיעה מהו הדבר הלוחץ עליהם בחייהם ומיד נאמר: "אבל זה לא יכול להשתנות". הופתעתי לשמוע במפורש משפטים כמו: אני יודעת שהעבודה שלי הורגת אותי, אבל אני לא יכולה לעזוב אותה; מערכת היחסים הזוגית שלי היא הגורם למחלה שלי, אבל אין מה לעשות עם זה; אני רוצה לחיות בנפרד מאמי המזדקנת, אבל לא אוכל להוציא אותה מהבית שלנו, שנקנה בעזרתה.

כל אחד מהאנשים האלה האמין בכל מאודו שאין שום אפשרות לשנות את מציאות חייו.

לפעמים היה מדובר באנשים שחלו בסרטן וחשו שזוהי הדרך להבראה, ולא מצאו בהם אומץ או כוח רצון, לעמוד מול יקיריהם ולומר "לא עוד".

לשמחתי אני מלווה במשך שנים רבות גם מטופלים שמצאו בהם את הכוח להאמין ביכולתם לשנות את מציאות חייהם. להלן כמה דוגמאות (השמות בדויים, המהות הפנימית- אמיתית)

שפרה, מבריאת סרטן, הייתה רווקה, כבת 25 בתחילת ההיכרות שלה איתי, בהמשך הדרך, כאשר נישאה והפכה לאימא לתינוקת, עזבה את עבודתה כמורה לאנגלית במשרד החינוך ועברה לעבוד בתחום היי-טק. לא היה פשוט לוותר על מקום עבודה המותאם לאמהות צעירות. ולעבור לעבודה עתירת שעות בתחום המחשבים. הפתרון שלה היתה להתמסר לעבודה אינטנסיבית בתחום המחשבים, ויחד עם זאת, כדי שלא לקפח את גידול הילדים, היא לקחה חופשות לידה ארוכות מאוד (שנה עד שנתיים) לאחר כל אחת מהלידות של ילדיה. הפתרון היצירתי שהתאימה לעצמה ולצרכיה, תמך בתהליך ההבראה שלה. 

שאול, רואה חשבון מוסמך, לא היה מסופק בחייו המקצועיים. המקצוע שלו היה רווחי ומכניס ביותר, אבל עמוק בפנים הוא הרגיש מנותק מעשייה משמעותית. הוא חזר ואמר: "כל מה שהם רוצים ממני זה את החתימה שלי". לאחר זמן ארוך והתלבטויות רבות הוא מצא הזדמנות להיכנס לעולם העסקים האמיתי. הוא קנה עסק שהיה בקשיים, שיקם אותו, ומאז הוא עובד בו ומנהל אותו.

מלבד עבודתו, יש לשאול גם שאיפות בתחום הרוחני. לכאורה אפשר לראות את השינוי שעשה, כטכני, או צר. אלא שהוא מצא בתוך השינוי משמעות נוספת חיונית עבורו. כמעסיק של עשרות עובדים, שאול רואה את עצמו כמי שמאפשר למשפחות רבות פרנסה טובה ובטוחה ויחסי עבודה נעימים. כך הוא גומל לעולם טובה תחת טובה. 

סיוון הגנה תמיד על התדמית של משפחת המוצא שלה. משפחה חמה ומלוכדת, כדבריה. התברר שתדמית זו הייתה העור היבש והנוקשה שחסם את צמיחתה. לאחר שנה של קשר טיפולי, שכלל פגישות שבועיות, סיוון סיפרה לראשונה את האמת שלה על אביה. מתוך התמונה המשפחתית המושלמת לכאורה, עלתה דמותו של אב קשה ואלים. במפגשים הבאים התאפשר לנו לחוות באמצעות דמיון מודרך והרפייה, לקבל אל תוך סיפור חייה את האמת הפחות מצודדת.

מצאתי בסיפור שלה התנשלות כפולה. מצד אחד, וויתור על אשליית 'המשפחה המושלמת', ומצד שני, פרידה ממעטה השתיקה וההשתקה העצמית, שגם הוא מחסום מגביל ומעכב התפתחות והבראה.

שמעון, עובד היי-טק בעל חברה עצמאית, חי במשך שנים בתחושה של חרדה קבועה לפרנסתו. לאחר  מפגש עם הסרטן חזר לתחביבו הוותיק מתקופת שנות נעוריו: נגינה בפסנתר. כיום הוא כותב שירים ומלחין, מופיע בארץ ובעולם כמוזיקאי, וגם מספר על המפגש שלו עם הסרטן, ועל הבראתו.

הרשמה לסדנת דמיון מודרך 'שינוי בדרך להבראה' – 12 מפגשים בזום.

ההרשמה לסדנת הדמיון המודרך בעיצומה.

עד סוף השבוע (יום ו' 28.4.23) הנחת הרשמה מוקדמת.

הסדנה תתקיים בימי ג', החל מתאריך 9 במאי 2023 בשתי קבוצות משנה:

                                        1. קבוצת בוקר       10:00-11:30

                                        2. קבוצת אחה"צ   17:30-19:00

תיבת טקסט: נושאים מרכזיים בסדנא:
מהו "שינוי מדרגה שנייה" וכיצד ניתן להבחין בינו ובין "שינוי מדרגה ראשונה"?
התמרה של רגשות זעם, טינה ותסכול לחוויה מבריאה של כעס.
בריאה של צומת במקום שבו עומד התמרור "דרך ללא מוצא".
הגמשת סיפור-החיים בעזרת הדמיון.
נשל הנחש
לקום מחר בבוקר – איך נחלצים מתנועה בתוך לולאה.
האם המטמורפוזה (שינוי מקצה לקצה) רצויה והאם היא אפשרית?
עבודה עם קלפי תהלים "הללי נפשי" – חיבור לחכמה לשם שינוי.

מפגשי הסדנה יתקיימו בזום. מחיר הסדנא כולה: 960 ₪.

הנחה למשתתפים מתמידים ולנרשמים בהרשמה מוקדמת.

לפרטים והרשמה: אבנר שילה טל' 0545868893 או במייל shiloavner@gmail.com

המחיר כולל  משלוח הקלטות המפגשים, ללא הגבלה, לשם תרגול בבית.

קשר זמין וקבוע עם מנחה הקבוצה, כולל מענה על שאלות, והדרכה צמודה ביישום הדמיון המודרך.

www.healcancer.com

סדנא בעקבות הספר "לשוב להיות בריא" של ד"ר סימונטון M.D.

סדנה בעקבות הספר "לשוב להיות בריא"
אני שמח לספר לכם שההתעניינות בסדנא בעקבות הספר "לשוב להיות בריא" נמשכת, יש כבר נרשמים, ולכן אני יכול לתת פרטים נוספים לקראת פתיחת הסדנא הזו:
הסדנא תתקיים בזום, בימי שלישי בשעות 19.00 עד 20.30, התשלום: 480 ₪ כולל: הספר המלא לשוב להיות בריא בפורמט דיגיטלי, השתתפות בכל המפגשים, וקבלת הקלטת המפגשים, והקלטות הדמיונות המודרכים visualizations בפורמט דיגיטלי, דרך גוגל דרייב.
אפשרות להארכה בשלושים דקות נוספות, עד 21.00 לפי בקשות המשתתפים, ללא תשלום נוסף.

• לפני יותר מחמישים שנים, זוג רופאים אמריקאים, קארל וסטפני סימונטון, רופא אונקולוג M.D. , ופסיכיאטרית התחילו לטפל בחולי סרטן בשיטה מיוחדת שהם פיתחו: שיטה המשלבת את הגוף עם הנפש, רפואה קונבנציונלית עם רפואה משלימה, רפואה רציונלית מבוססת מדע, עם ראייה הוליסטית ורוחנית.
במרכז הטיפולי שהם הקימו בדאלאס, טקסס, הם הינחו את המטופלים שלהם לעצום עיניים, להרפות, ולדמיין הבראה. הסדנאות שלהם זכו להצלחה רבה, ומטופלים פוגשי סרטן טסו אליהם מכל רחבי העולם, כולל מישראל.
כמה שנים אחר-כך, הזוג סימונטון כתבו ספר מצוין בשם לשוב להיות בריא GETTING WELL AGAIN המתאר את שיטת העבודה שלהם. הספר תורגם לשפות רבות, כולל לעברית ולרוסית. הוא מנחה את הקוראים איך להגיע להרפיה, איך לדמיין, להגיע לוויזואליזציה נכונה visualization בדרך להבראה, איך להתחבר למדריכים פנימיים דרך הרפיה ודמיון מודרך, איך לקדם שינויים רגשיים בדרך הזאת, ואיך לדמיין מטרות הבראה לטווח קצר, בינוני, וארוך. פגשתי את הספר "לשוב להיות בריא" בשנת 1990, כאשר עשיתי את צעדיי הראשונים בדרך לריפוי עצמי מסרטן. הספר של סימונטון עזר לי רבות בדרך להבראה שלי, והוא מלווה אותי עד היום בהדרכת מטופלים המעוניינים גם הם לשוב להיות בריאים.
עם השנים, הספר לשוב להיות בריא אזל בהוצאה, אך אני שמרתי לו חסד, והמשכתי להמליץ עליו.
לפני כעשרים שנה המלצתי על הספר הנפלא הזה, "לשוב להיות בריא" של הזוג סימונטון לקבוצה של מטפלים שלימדתי. אחת התלמידות, רחל שגיא ז"ל אישה מוכשרת, יוזמת, ובעלת יכולת טכנולוגית, ביקשה את רשותי, והעבירה את הספר המודפס למחשב, באופן דיגיטלי. ומאז אני מעביר אותו, דרך המחשב או הסמארטפון לכל מי שמבקש לשוב להיות בריא.
כדי להשתמש ביידע הרחב, ובכלים העמוקים המופיעים בספר הזה, "לשוב להיות בריא", אתם מוזמנים להשתתף בסדנת דמיון מודרך בהנחייתי. הסדנא כוללת 6 מפגשים שבועיים, בני 1.5 שעות- שעתיים, וכוללת קריאה משותפת, הסבר העקרונות והכלים המופיעים בספר, תרגול משותף של visualization דמיון מודרך, וגם כולל קבלת הקלטות המאפשרות תרגול עצמי.
בין הנושאים שנלמד ונתרגל בסדנא:
• חשיבות ההרפיה – "אם הריפוי" לימוד ותרגול דרכים שונות להגיע אליה.
• דימויים אפשריים של תאי סרטן, וגידולים סרטניים, והיחס אליהם.
• דימויים שונים של תאי מערכת החיסון הפנימית – כוחות המרפא החכמים והחזקים.
• מפגש עם מדריך רוחני/ פנימי, וקבלת הדרכה בדרך לריפוי.
• חיבור ודימוי של זרימת רגשות טבעית, המאפשרת ריפוי רגשי וגופני.
• קביעת מטרות לטווח ארוך – דימוי ההבראה.
• התמודדות עם פחדים, כולל פחד – מוות, וחיזוק האמונה..
הסדנא תתקיים בזום, בימי שלישי, 6 מפגשים, החל מתאריך 16/4/24, בשעות 19.00 עד 20.30 או 21.00.
התשלום: 480 ₪. אפשר לשלם בכל את מהאפליקציות: ביט bit, פייבוקס, paybox, העברה בנקאית לחשבון הבנק. עם ההרשמה יש להעביר מקדמה של 180 ₪ לפחות, הכלולה בתשלום עבור הסדנא.
להתראות
אבנר שילה טל' 0545868893
shiloavner@gmail.com
www.healcancer.co.il

סדנה חדשה בהשראתת הספר "לשוב להיות בריא" מאת ד"ר קארל סימונטון

"לשוב להיות בריא"
הזמנה לסדנת הרפיה ודמיון מודרך בהשראת הספר של ד"ר סימונטון M.D., בהנחיית אבנר שילה, מבריא מסרטן, מנחה ומטפל.
6 מפגשים שבועיים בזום, שתי קבוצות לבחירתכם:
קבוצת ערב: בימי שלישי, בשעות 19.00 עד 20.30.
קבוצת בוקר: ימי רביעי, בשעות 09.00 עד 10.30.
בתוכנית:
• חשיבות ההרפיה הגופנית לבריאות. הדגמה ותרגול 5 הרפיות שונות.
• דימויים של תאי סרטן, גידול סרטני, והמערכת החיסונית- כוחות המרפא הפנימיים (חכמת הגוף ).
• שחרור טינה ורגשות קשים- זרימת רגשות בדרך להבראה מסרטן.
• מציאת המדריך הפנימי – אי המדריכים קבלת הדרכה לריפוי עצמי.
• קביעת מטרות להחלמה, לטווח קצר, בינוני, וארוך.
• התמודדות עם פחד, כולל פחד מוות, וחיזוק האמונה בדרך להחלמה.

הסדנא תיערך בזום zoom בקבוצה אינטימית. התשלום עבור השתתפות בסדנא: 480 ₪ באחת האפליקציות: bit , paybox , או העברה בנקאית. אפשר לחלק ל-2 תשלומים.
להעברת תשלום, שאלות ובירורים:
אבנר שילה טלפון 0545868893
shiloavner@gmail.com
פרטים נוספים באתר של אבנר שילה
www.healcancer.co.il